بلاگ

آیا موبایل فرندلی یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

آیا در جستجو مهم است که سایت شما موبایل فرندلی باشد؟ ما عمیقاً به ادعاها پرداختیم تا تأثیر دوستی تلفن همراه در رتبه بندی جستجو را بفهمیم.

برای سال‌ها، بسیاری در صنعت سئو با این فرض کار می‌کردند که ساخت یک وب‌سایت سازگار با موبایل، رتبه‌بندی جستجو را افزایش می‌دهد.

با این حال، توضیح اخیر گوگل نشان می‌دهد که اگرچه سازگاری با موبایل همچنان توصیه می‌شود، اما بر رتبه‌بندی جستجو متفاوت از آنچه قبلاً تصور می‌شد تأثیر می‌گذارد.

گوگل تکرار کرده است که هیچ فاکتور رتبه‌بندی «تجربه صفحه» به تنهایی رتبه‌بندی جستجو را تعیین نمی‌کند.

در حالی که سرعت سایت و Core Web Vitals با موفقیت جستجو، ارتباط و هدف همسو هستند.این مقاله تاریخچه به‌روزرسانی‌های «موبایل‌پسند» گوگل را پوشش می‌دهد، ادعاهای قبلی در مورد سازگاری با موبایل را به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی بررسی می‌کند، و به طور عینی نقش فعلی آن را بر اساس آخرین راهنمایی‌های گوگل تحلیل می‌کند.

ادعاهای قبلی در مورد سازگاری با موبایل

در گذشته، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل دارای مزیت رتبه‌بندی واضحی نسبت به سایت‌های فقط دسکتاپ هستند.

این بر اساس به‌روزرسانی سازگار با موبایل گوگل در سال 2015 بود که هدف آن افزایش چنین صفحاتی در نتایج جستجو بود. منطق این بود که با جستجوی بیشتر افراد در تلفن، بهترین تجربه را برای کاربران فراهم کنیم.

گوگل حتی فهرست‌سازی اول تلفن همراه را به کار گرفت و فقط از نسخه موبایل صفحات برای خزیدن و رتبه‌بندی استفاده کرد.

بنابراین سازگاری با موبایل یک عامل رتبه بندی تایید شده بود.

با این حال، شفاف سازی اخیر گوگل ما را به ارزیابی مجدد این حکم واداشت.

بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟

راهنمای به روز شده گوگل

گوگل می‌گوید هیچ عامل رتبه‌بندی «تجربه صفحه» مانند سازگاری با موبایل به تنهایی رتبه‌بندی را تعیین نمی‌کند.

در عوض، الگوریتم گوگل از « سیستم‌های » رتبه‌بندی استفاده می‌کند که به سیگنال‌های مختلف نگاه می‌کنند .

عدم تاکید گوگل بر سازگاری با موبایل به عنوان یک سیستم رتبه‌بندی ، زمانی آشکار شد که نام‌های تجربه صفحه و سازگاری با موبایل را از فهرست سیستم‌های رتبه‌بندی تایید شده‌اش حذف کرد.

این عناصر فنی بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل هستند . این یک تغییر عمدتاً معنایی و سازمانی است که چگونگی استفاده از این سیگنال‌ها را برای تقریبی یک تجربه صفحه خوب برای کاربران روشن می‌کند.

این امر بدیهی است زیرا گوگل در معیارهای خود برای ارزیابی تجربه صفحه، بر این نکته تاکید می‌کند که محتوا باید برای دستگاه‌های تلفن همراه به خوبی نمایش داده شود:

علاوه بر این، Google’s Search Liaison تصریح کرد که هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای جستجو، توجه به جنبه‌های تجربه صفحه، از جمله سازگاری با تلفن همراه، حیاتی است.

«این نمی گوید که تجربه صفحه به نوعی «بازنشسته» است یا اینکه مردم باید مواردی مانند Core Web Vitals یا سازگاری با موبایل را نادیده بگیرند.

مخالف. می‌گوید اگر می‌خواهید با سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی جستجوی گوگل موفق باشید، این جنبه‌ها و دیگر جنبه‌های تجربه صفحه را در نظر بگیرید.»

در حالی که سازگاری با موبایل با موفقیت جستجو هماهنگ است، بخشی از یک سیستم بزرگتر است و لزوماً سوزن را به خودی خود حرکت نمی دهد.

گوگل از کسب و کارها و متخصصان سئو می خواهد که بر معنا و ارزش صفحات فراتر از عوامل قالب و چیدمان تمرکز کنند.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل ، هنگام پرداختن به حذف سیگنال رتبه‌بندی تجربه صفحه، همین‌طور گفت :

«ما دیده‌ایم که مردم بیش از حد روی این اعداد تمرکز می‌کنند، این استفاده خوبی از زمان و انرژی نیست. به جای آن کلی نگر فکر کنید.»

سیستم های رتبه بندی در مقابل سیگنال ها
رابط جستجوی گوگل در توضیح تفاوت بین سیستم های رتبه بندی و سیگنال ها می گوید :

سیستم های رتبه بندی با سیگنال های رتبه بندی متفاوت هستند (سیستم ها معمولاً از سیگنال ها استفاده می کنند). ما مواردی را در آن صفحه داشتیم که مربوط به تجربه صفحه به عنوان “سیستم” بود که در واقع سیگنال بودند.

آنها نباید در صفحه مربوط به سیستم ها قرار می گرفتند. حذف آنها به این معنی نیست که دیگر جنبه های تجربه صفحه را در نظر نمی گیریم. فقط به این معنی بود که اینها سیستم‌های رتبه‌بندی نبودند ، بلکه سیگنال‌هایی بودند که توسط سیستم‌های دیگر استفاده می‌شدند.

سازگاری با موبایل هنوز یک عامل رتبه بندی است

در حالی که داشتن یک سایت بهینه شده برای موبایل توصیه می شود، اما بخشی از ارزیابی تجربه صفحه گسترده تر است و نه یک سیستم به تنهایی.

همانطور که الگوریتم های گوگل تکامل می یابند، در ارزیابی صفحات بر اساس معنا، ارزش و تجربه بهبود می یابند. همه عناصر تجربه صفحه همیشه توسط الگوریتم ها در نظر گرفته نمی شوند، اما همه آنها مهم هستند.

این بدان معناست که بهبود قابلیت استفاده از تلفن همراه به تنهایی یک سس مخفی نیست، اما همچنان باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما روی موبایل به خوبی کار می کند.

بر ارائه ارزش از طریق محتوای مفید و همچنین تجربه صفحه تمرکز کنید و نتایج جستجو به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.